آنتن اچ اف تمام باند

تبلیغات

تبلیغات

موضوعات

موضوعات

جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 570
بازدید دیروز : 1811
بازدید هفته : 2381
بازدید ماه : 10174
بازدید کل : 1451766
تعداد مطالب : 673
تعداد نظرات : 119
تعداد آنلاین : 1

آنتن اچ اف تمام باند

سلام بر دوستان و سروران

با تبريك فرار رسيدن عيد سعيد فطر

اين آنتن توسط شركت alibaba بقيمت 62 دلار فروخته مي شود

Description:

 

widely used in military , water and so on emergency communications using antenna concealment , easy to set up , no debugging , do not need tune -day , you can work the whole paragraph 1.5-30mhz ,0 -500 km without blind , the effective distance and inverted v antenna rather, in the range of 1000 kilometers effective communication . " Even for those who do not can not be set back v friend, because it can be set up in various forms , can be horizontal , inverted v, triangle , the frame line , stayed out of the window and so on. Outdoor set up, more convenient , readily detected at the roadside to 0.5 meters above the length of the antenna above the tree branches propped up on it , the location could not straighten the antenna , there is no problem , let go antenna Raowan  type can be, one minute to get the antenna erection ! ! Is installed outdoors and special environment set up radio stations is a good helper ! ! !

Recently , concerns, and I like this antenna more people, but there is a need to make a grant to a friend now ! This antenna is very easy to set up , one person one minute can be set up is good, but the antenna is not required to debug , from 1.5 mhz - 30mhz standing waves are very ideal height from the ground is also not strictly required, more than 0.5 meters above the ground can be worked , outdoor gantry I also like to use it to do qso

1. Rated power : 100w, Operating frequency : 1.5-30mhz, transmit VSWR <2.0

2. the choice of brand GB black soft copper , hidden better

3 which batches of bigger and better selection of ring , so that argument is more ideal point oh ! Oh, can withstand high power 200W ( production , 200W high power for a long time to go through the test ) .

 

 


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 25 تير 1394 ساعت: 17:43
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

end fed wire antenna

با سلام  و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر

 

 
 
آنتن سیم تغذیه از ته همه کاره
 

 

یک تکه از سیم تقریبا هر طول می تواند به عنوان یک آنتن در باندهای HF استفاده می شود. با این حال، فقط به خاطر اینکه یک آنتن را می توان به کار ساخته شده هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را به نحو احسن انجام شده است. این مقاله در ابتدا در نصف طول موج از سیم و استفاده از آن به عنوان یک آنتن چند بانده موثر خواهد تمرکز کنید. اطلاعات در مورد آنتن جفت واحد و تنظیم شاخص ساده برای استفاده با این آنتن به سمت انتهای مقاله ارائه شده است.

طول این بالا که طول واقعی از سیم مورد استفاده در آنتن پایان تغذیه حیاتی است ندارد اشاره شده است. با این حال، برخی از طول راحت تر از دیگران به استفاده از، به خصوص اگر قابلیت چند بانده مورد نیاز است. همچنین، آنتن بسیار کوتاه (به طور قابل توجهی کمتر از یک چهارم طول موج در فرکانس عامل) ناکارآمد هستند، و آن را سخت برای قرار دادن یک سیگنال خوب است.

طول یک چهارم طول موج (یعنی 20 متر در باند 80 متر) است که معمولا پیشنهاد شده است. اگر چه چنین آنتن کار، یک سیستم زمین گسترده و یا نیروی مقاوم برای بهترین عملکرد مورد نیاز است. سیستم های زمین می تواند زمان و تلاش برای نصب و کاستن از سادگی افراطی از این نوع آنتن قابل توجهی نیاز دارد.

یک جایگزین است که استفاده از یک سیم از حدود یک و نیم طول موج در طول در پایین ترین فرکانس عامل. سیستم زمین گسترده بسیار کمتر مهم است. در واقع نویسنده تا به نتایج خوبی در حالی که با استفاده از هیچ زمین در تمام بود. با این حال، به دلایل خاص دیگر (توضیح داد بعد) برخی از زمین مطلوب است.

 

آنتن در اینجا شرح چهل متر طول، و نصف طول موج در 3.5 مگاهرتز است. همانطور که قبلا اشاره زمین قابل توجهی مورد نیاز نمی باشد. از آنجا که یک قطعه نیمه طول موج از سیم نمایشگاه impedence بسیار بالا در فرکانس عامل (و تقسیم عددی بر مضرب آن)، به نوعی از واحد اتصال بین فرستنده و گیرنده و آنتن مورد نیاز است. عملکرد آن به صورت موثر تبدیل 50 اهم impedence خروجی فرستنده و گیرنده به امپدانس بالا feedoint آنتن است. این که آیا یک آنتن سیم دارای یک impedence بالا و یا پایین مهم است، زیرا تاثیر آن بر نوع واحد کوپلینگ های مورد نیاز و همچنین نیاز به یک سیستم زمین.
پس چه impedence از این آنتن در باندهای دیگر از هشتاد متر است؟ ما در حال حاضر می دانیم که یک سیم است که مضربی از نیم طول موج نمایشگاه impedence بالا در feedpoint. در 21 مگاهرتز (15 متر) یک سیم چهل متر است حدود شش نیمه امواج طولانی است. در 28 مگاهرتز (10 متر) از آن هشت نیم طول موج است. به طور مشابه، سیم ما چند تقسیم عددی بر مضرب موج نیم در دیگر گروههای HF مانند 40 و 20 متر است. این به این معنی است که آنتن همیشه impedence feedpoint خیلی بالاتر از 50 اهم خواهد شد که خواهد شد و نه نیاز به مقدار زیادی از یک سیستم زمین به اندازه کافی برای انجام. به این دلایل است که تقریبا 40 متر طول خوب برای پایان تغذیه آنتن سیم برای 3.5-28 باند HF مگاهرتز است.
اگر شما به طور عمده در 7 مگاهرتز علاقه مند هستید و تا پس از آن حدود 20 متر از سیم (یعنی یک موج نیم در 40 متر) توصیه می شود. طول کوتاه تر سبک تر است به حمل زمانی که قابل حمل، نمی به عنوان بد درهم و می تواند به آسانی با یک سبک وزن 8 تا 10 متر قطب ماهیگیری تنها پشتیبانی می کند. آن را ندارد به دقیقا 20 متر. 18 یا 22 متر انجام خواهد شد فقط به عنوان به خوبی اما ممکن است آسان تر برای مطابقت با عنوان امپدانس بسیار بالا هستند اجتناب شود.

 

 

برای باند بالاتر مانند 20 یا 15 متر، به طول حدود 9-10 متر کار می کنند. مزیت این کار این است که سیم را می توان به صورت عمودی به پایین یک قطب ماهی مرکب 9 متر اجرا شود. به خصوص اگر بیش از آب، از جمله عامل از اسکله، این باید یک زاویه پایین تر از اشعه، مناسب برای تماس های DX راه دور را تولید کند. از مزایای دیگر است بدون نیاز به کراوات سیم فعال در هر نقطه تا ایستگاه خود را طول می کشد تا اتاق کمتر (مناسب برای یک مکان شلوغ مانند اسکله در بعد از ظهر تابستان) وجود دارد.
مزایا و محدودیت
از آنجا که آن است که در یک سر تغذیه، افرادی که خانه در نزدیکی یکی مرز بلوک احتمالا پیدا کردن این آنتن آسان تر قرار داده تا از یک دو قطبی نیم موج، که در مرکز تغذیه می کند. یکی دیگر از این آنتن مزیت این است که هیچ خط خوراک جداگانه مورد نیاز است. این باعث می شود آن را به خصوص برای استفاده قابل حمل جذاب به عنوان کابل کواکسیال می تواند کاملا بزرگ.
از معایب این نوع از آنتن ها چه هستند؟ اول این است که آن نیاز به یک واحد تطبیق به کار گیرند. هر بار که شما تغییر باند شما نیاز به تنظیم این کار را برای بهترین بازی impedence بین فرستنده و آنتن. خطر دیگر با این نوع از آنتن RF در کلبه است. با این وجود، این دو مسئله غیر قابل عبور نیست، و سیم پایان تغذیه یکی از مقرون به صرفه ترین آنتن چند بانده در دسترس است.

 

 

نصب آنتن
آنتن باید به عنوان بالا به عنوان امکان پذیر است. به عنوان بسیاری از سیم که ممکن است در حال اجرا افقی، و یا نزدیک به آن است. با این حال، در صورتی که این امکان پذیر نمی باشد، انجام ناامیدی نیست. آنتن خود را هنوز هم کار می کنند. آنتن است به خصوص جهت، به خصوص در باند فرکانس پایین تر است، بنابراین جهت گیری است که مهم نیست.
نوع سیم استفاده می شود نیز مهم نیست. سنج متوسط ​​رشته سیم عایق شده است خدمات خوبی در آنتن نویسنده داده می شود. عایق های معمولی تخم مرغ از نوع را می توان مورد استفاده قرار گیرد را به حالت تعلیق سیم. به عنوان جایگزینی برای خرید این جدید، عایق را می توان از طول کوتاه از آب لوله های پلاستیکی و یا مجرای ساخته شده است.
در هر دو صورت درختان، دودکش ها و یا ساخته شده از آهن مخصوص ساخته شده می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای حمایت از سیم. دو مورد از این حمایت به طور معمول برای این آنتن مورد نیاز خود را مگر اینکه رادیو کلبه در طبقه دوم و سوم. در بسیاری از موارد حمایت دوم می تواند یک درخت در حیاط خلوت. لازم نیست به صعود این کوه به آنتن. با وزنه سرب کوچک یک خط ماهیگیری را می توان بیش از یک شاخه مناسب پرتاب می شود. وزنه است و سپس حذف و خط به مقره آنتن گره خورده است. در حالی که رعایت شره در سیم آنتن، جلو و تنگ خط ماهیگیری. سپس آن را کمی آزاد و کراوات آن را خاموش در یک نقطه مناسب است. برخی از وسط خم شدن باید برای در آنتن سیم مجاز به جنبش شاخه حمایت از در باد اجازه می دهد. همیشه اقدامات احتیاطی معمول در مورد نگه داشتن آنتن به دور از خطوط برق و thorougfares عمومی را مشاهده کند.
سریعترین راه برای گرفتن یک آنتن سیم اندازی، به ویژه برای خانه یا تجربی قابل حمل استفاده می کند، بالا رفتن و یا پرتاب چیزهایی بیش از درختان در همه شامل نیست. در عوض شما به سادگی خرید یک قطب ماهیگیری 8 تا 10 متر و کراوات آن را به یک درخت یا حصار ارسال. قطب بسیار سبک وزن و اندازه کافی حمایت 20 متر از سیم عایق نازک پایان تغذیه و هزینه حدود 50 دلار. منبع توصیه می شود که در هر نقطه http://www.haverford.com.au در استرالیا ارسال خواهد شد.
واحد کوپلینگ و پل مقاومتی هدف از واحد جفت در اینجا شرح داده است برای تبدیل impedence خروجی فرستنده و گیرنده از 50 اهم به impedence بالاتر از آنتن سیم. بین واحد تطبیق و فرستنده و گیرنده یک پل آنتن مقاومتی است که در تغییر برای کمک به تنظیم واحد جفت است.

 

 

مدار L-مسابقه متشکل از یک سلف قابل تنظیم و یک خازن متغیر است که در اینجا استفاده می شود. این ساده تر از بسیاری از دستگاه های دیگر آنتن جفت که نیاز به دو یا چند خازن متغیر، تعدادی از سلف و احتمالا یک سوئیچ است. این روش ساده امکان پذیر است به عنوان واحد تنها مورد نیاز برای مطابقت طیف محدودی از امپدانس آنتن.
این پل مقاومتی استفاده می شود برای نشان دادن زمانی که L-مسابقه به درستی تنظیم شود. با استفاده از آن را شبیه به یک پل SWR استاندارد در است که شما در ابتدا تنظیم کنترل حساسیت در مقیاس کامل در متر و تنظیم L-مسابقه است تا خواندن در متر صفر است (یا نزدیک به آن). با این حال، پل مقاومتی است بر خلاف متر SWR در که آن را به جلو / سوئیچ معکوس ندارد. همچنین، می توان آن را در سمت چپ خط در حالی که انتقال. اگر تجهیزات شما در حال حاضر دارای یک شاخص SWR داخلی پل مقاومتی (دیود، مقاومت ها، بخشی متر و غیره از مدار) اختیاری است و تنها L-مسابقه ساخته شده است. اطلاعات بیشتر در مورد عامل پل مقاومتی است بعد داده می شود.

 

 

عکس بالا تکمیل L-بازی مقاومتی پل را نشان می دهد. تنظیم خازن متغیر در مرکز پانل جلو است. به سمت چپ آن گزینه چرخشی ده موقعیت برای تنظیم سلف L-مسابقه است. سوم سمت راست پانل است که توسط پل آنتن مقاومتی گرفته شده است. در زیر جنبش متر لحن است / عمل سوئیچ و کنترل حساسیت متر است.
سلف شنود گذاشته خانه ساخته شده است درست در پشت سوئیچ های دوار نصب شده است. در کنار سیم پیچ، پشت درایو تقسیم بدرجات جزء، خازن متغیر است. بسیاری از فضای باقی مانده در داخل جعبه است که توسط یک قطعه از هیئت مدیره ماتریس که دارای قطعات مورد استفاده در پل آنتن را اشغال کردند. از آنجا که وزن سبک مهم بود، نمونه اولیه در یک جعبه پلاستیکی تجاری موجود قرار دارد. توجه داشته باشید که به جای بالای درایو تقسیم بدرجات جزء، برخی از پلاستیک تا به حال به خاموش در داخل درب بالای جعبه تراشیده. این در عکس کمی قابل مشاهده است.
خازن متغیر استفاده می شود یک واحد انتقال نوع نادر است. متاسفانه، این می تواند مشکل باشد به توسط آمده. منابع شامل hamfests، swapmeets رادیو پرنعمت، گیرنده های دریچه و حتی یکی از مجموعه های transistorised مسن تر. اگر شما با استفاده از قدرت کم (تا 5 وات یا بیشتر) انواع دی الکتریک پلاستیکی کوچک مورد استفاده در این رادیو AM مدرن مناسب هستند.
اکثر خازن متغیر است که شما خواهید دید دو یا سه بخش یا "باندهای" داشته باشد. نگران نباشید، تنها یک باند استفاده کنید و چشم پوشی از بقیه. ارزش واقعی خازن متغیر مهم نیست ارائه حداکثر ظرفیت آن بیش از 150 یا 200 picofarads.
درایو کاهش تقسیم بدرجات جزء و شماره گیری می افزاید تا حد زیادی به ظاهر محصول به پایان رسید و باعث می شود تنظیم آسان تر است. متاسفانه آنها کمیاب و گران قیمت جدید است. با این حال اگر بودجه شما تنگ است و شما قادر به پیدا کردن درایوهای کاهش دست دوم مناسب (آنها کاملا نادر است) می باشد، این بخش را می توان حذف کرد.
سوئیچ های دوار با استفاده از یک سوئیچ ویفر سالم داشتن ده مواضع بود. سوئیچ در اصل به حال چند بخش است، به طوری ناخواسته حذف شدند و عقب از شفت برش به اندازه. مطلوب این است که یک سوئیچ با موقعیت به عنوان بسیاری که ممکن است اجازه می دهد تا تنظیم دقیق تر از سیم پیچ است. اگر شما قادر به نجات یک سوئیچ مناسب، تمساح کلیپ و سرگردان منجر خواهد شد فقط به عنوان موثر به عنوان سوئیچ، هر چند تا حدودی کمتر مناسب استفاده کنید.
 
 
سلف شنود گذاشته جزء اصلی دیگر از L- مسابقه است. سیم پیچ در عکس بر روی یک تکه 25-30 میلی متر لوله با قطر پلاستیکی زخم بوده است. سیم عایق شده نازک معمولی در نمونه مورد استفاده قرار گرفت . تعداد شیپور خاموشی مورد نیاز است که همیشه یکی کمتر از تعداد موقعیت های موجود در گزینه چرخشی خود را - در نتیجه سیم پیچ در اینجا نه شیپور خاموشی . برای اینکه یک شیر آب ، به سادگی حذف حدود 1 سانتی متر از عایق با چاقو ، تشکیل بخش برهنه از سیم به یک حلقه پیچ تند ، پیچ و تاب و لحیم کاری . برگزاری آهن بر مفصل فقط برای حداقل مقدار زمان لازم برای جلوگیری از ذوب عایق کردن سیم.
جدول زیر را می دهد دریچه های ساخته شده از سیم پیچ استفاده می شود در نمونه است. توجه داشته باشید که از آغاز کویل به سوکت آنتن و خازن متغیر و برف پاک کن از سوئیچ متصل سیمی به بخش آنتن لحن است / عمل سوئیچ .
 
 
 

 
 
پایان سیم پیچ که شیپور خاموشی نزدیک با هم باید نزدیکترین سوئیچ باشد. دلیل این کار این است که این شیپور خاموشی به احتمال زیاد به در باند فرکانس بالاتر، که در آن اثرات اندوکتانس ولگرد مهم تر می شود استفاده می شود. آن را نیز به این دلیل که تمام ارتباط بین سوئیچ و سیم پیچ باید کوتاه و ضخیم باشد. سیم پیچ به پایین مورد با یک جفت پیچ، مهره و 10 میلی متر پایه آف، که می تواند از راست طرفه قلم نقطه توپ قدیمی ساخته شده متصل شده است.
فرستنده و گیرنده با گروه های دوار سوئیچ به طور معمول باند پایین فرکانس (به عنوان مثال 80 متر) در نزدیکی پایان مخالف ترین چرخش سوئیچ و باند بالاتر (به عنوان مثال 10 متر) انتخاب شده زمانی که سوئیچ است جهت عقربه های ساعت تبدیل شده اند. به طور مشابه، هنگامی که شما به نوبه خود دکمه VFO از شما فرستنده و گیرنده جهت عقربه های ساعت، فرکانس انتخاب شده افزایش خواهد یافت.
کنترل بر روی نمونه اولیه در یک روش مشابه رفتار می کنند. این است که توسط تغییر در کل سیم پیچ (که ممکن است بر روی باند فرکانس پایین مورد نیاز) زمانی که سوئیچ های دوار به جهت ساعت مخالف ترین موقعیت خود را (1 موقعیت در جدول فوق) و بخش متوالی کوچکتر از سیم پیچ تبدیل به عنوان سوئیچ به دست آورد جهت عقربه های ساعت منتقل (10 موقعیت در جدول بالا). این قسمتهای کوچکتر از سیم پیچ می شود که عامل در باند فرکانس بالاتر مانند 10 و 15 متر مورد نیاز است.
خازن متغیر در راه simailar پیکربندی. به عنوان درایو کاهش جهت عقربه های ساعت تبدیل می شود، خازن کاهش می یابد، و واحد است به فرکانس بالاتر تنظیم شده است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این را نمی توان با برخی از خازن های متغیر به دلیل یک جنبش جهت عقربه های ساعت در افزایش شفت به جای کاهش خازن به دست آورد.
بسیاری از قطعات برای پل آنتن مقاومتی بر روی یک قطعه از هیئت مدیره ماتریس unclad، که به صورت با پیچ و ایستاده آف نصب شده نصب شده است. ارزش کامپوننت به خصوص به جز هفت 27 اهم مقاومت مهم نیست. عملکرد این مقاومت است که به ارائه منطقی ثابت 50 اهم بار برای فرستنده و گیرنده زمانی که L-مسابقه است که قابل تنظیم است. به همین دلیل لازم خواهد بود که به اسراف یک مقدار عادلانه از قدرت RF. مقاومت دو وات در نمونه مورد استفاده قرار گرفت. این ثابت برای استفاده با یک فرستنده و گیرنده بیست وات مناسب ارائه حامل به 5/10 وات پایین زخم شد و تنظیم کردن در طول منطقی کوتاه از زمان به پایان رسید. بسیاری از فرستنده و گیرنده 100 وات مدرن را می توان زخم به تولید چند وات مورد نیاز برای این فرایند هماهنگ کردن.

 

بدون حوادث با واحد نمونه به حال شده است. با این حال، اگر شما به طور معمول مایل به استفاده از آن را با تجهیزات قدرت بالا، و عادت دارند که فراموش کردن باد قدرت پشت، آن را باید ممکن باشد به جای هر مقاومت 27 اهم با چهار دو وات 100 مقاومت اهم برای افزایش جابجایی قدرت واحد ظرفیت. وسوسه نشوید به استفاده از مقاومت سیم زخم - قدرت خود را ممکن است نگاه جذاب، اما آنها خود اندوکتانس آنها را برای یک پروژه نامناسب مانند این.
لحن / عملیات سوئیچ یک واحد DPDT متوسط ​​است. باز هم، این است خدمات قابل اعتماد با تجهیزات 20 وات داده شده است. با این حال، ممکن است عاقلانه به استفاده از یک نوع بزرگتر اگر شما قصد استفاده از این واحد با 100 دنده وات.
قطعات دیگر مهم نیست. متر پانل در نمونه اولیه از یک فرستنده و گیرنده CB غیر کار سالم شد. مقیاس ادم بد باطن و خوش ظاهر خارج شده بود (با استفاده از غلط گیر) و یکی از جدید بیش از آن را با biro نوشته شده است. این عملیات خواستار درجه عادلانه مهارت کتابچه راهنمای کاربر - از آن آسان است به آسیب جنبش متر اگر شما بی دقت می باشد. اگر شک دارید، ترک متر عنوان شده است. مقاومت متغیر نیز می تواند مورد نجات باشد. در این مورد کنترل حجم صدا از رادیو یا ضبط صوت خوب خواهد شد.
یک جفت از پست الزام آور برای آنتن و زمین پایانه استفاده شد. استفاده از کدگذاری رنگ برای جلوگیری از سردرگمی. اتصال به فرستنده و گیرنده یا از طریق یک سوکت BNC و یا SO239 است. کابل هممحور باید بین این و بخش فرستنده لحن مورد استفاده قرار / عملیات سوئیچ برای به حداقل رساندن ولگرد ظرفیت خازنی و اندوکتانس. در هر دو صورت RG58 یا RG174 رضایت بخش خواهد بود.
 
 
 
تنظیم و استفاده
نصب و راه اندازی L-نوع روابط ساده است. تنظیم اندوکتانس برای حداکثر سر و صدا در گیرنده. سپس خازن متغیر تنظیم برای به دست آوردن افزایش بیشتر در سر و صدا. درخواست یک حامل وات و چند تغییر به "اتصال". موقعیت شاهد حساسیت به طوری که در حال خواندن متر در مقیاس کامل. تنظیم خازن متغیر برای یک شیب در خواندن در متر. اگر ممکن نیست خود برای قرائت صفر، سعی کنید ترکیبی مختلف سیم پیچ و خازن تنظیمات تا زمانی که این را می توان به دست آورد. در این مرحله سیستم تنظیم شده است، و واحد ممکن است تغییر به 'عمل'. این مرحله را دور می زند پل مقاومتی و اجازه می دهد تا خروجی کامل از فرستنده و گیرنده برای رسیدن به آنتن. توجه داشته باشید که در هنگام تغییر باند یا ایجاد تغییرات فرکانس قابل توجهی در یک گروه، این روند باید تکرار شود برای اطمینان از انتقال قدرت کامل.
نیروی مقاوم ممکن است یا ممکن است لازم باشد. از آنجا که آنتن امپدانس بالا است، اضافه کردن یک به طور معمول نمی خواهد کرد که افزایش بهره وری پرتو و یا مادی را تحت تاثیر قرار تنظیمات از L-بازی میشه. با این حال، در برخی موارد، رفتن بدون وزن کردن می تواند باعث RF به عقب بر گردیم به فرستنده و گیرنده و از بین بردن عمل. طول کوتاه از سیم عایق متصل به ترمینال زمین از L-مسابقه این خطر به حداقل می رساند. یک یا دو متر معمولا کافی است.
در عمل، سیستم شرح داده شده ثابت شده است آسان برای استفاده، و نشان دهنده یک راه خوب برای گرفتن عملیات چند باند از یک طول تنها از سیم. هیچ تله سازی با اتلاف و یا feedlines وجود دارد، و آنتن آسان به راست است. تماس بین ایالتی SSB با این آنتن در هر دو هشتاد و چهل متر با قدرت از بین دو و بیست و وات ساخته شده است. DX اروپایی و آمریکایی شده است در باندهای HF بالاتر کار کرده است.
در حالی که هیچ اندازه گیری دقیق ساخته شده اند، عملکرد در باند کمتر به نظر می رسد تقریبا شبیه به یک دو قطبی نیم موج افقی در همان ارتفاع. از لحاظ تئوری ممکن است برخی از سود کردن انتهای سیم در باند بالاتر است، اما آیا این مفید است بستگی به جهت گیری سیم و ارتفاع.

 

 

  • تاریخ ارسال : دو شنبه 22 تير 1394 ساعت: 15:41
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

dipole impedance

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

مطلب جالبی در رابطه با انتن و امپدانس بود در یکی از سایتها که جالب جهت ارائه بنظر رسید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • تاریخ ارسال : دو شنبه 22 تير 1394 ساعت: 9:14
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

vswr

LOW_POWER_ANTENNA_TUNER_AND_SWR_METER

Published:2009-7-13 3:28:00 Author:May | From:SeekIC

 

  • تاریخ ارسال : شنبه 20 تير 1394 ساعت: 15:18
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

la1610


  • تاریخ ارسال : جمعه 19 تير 1394 ساعت: 13:21
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

pixie2

با سلام و تسليت ايام و ليالي گرانقدر شهادت اميرالمومنين علي (ع)


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 15 تير 1394 ساعت: 7:57
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

آنتن ماكسون

با سلام و آرزوي قبولي طاعات

ادامه مطلب آنتن در ادامه مطلب:


  • تاریخ ارسال : جمعه 12 تير 1394 ساعت: 20:41
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

7Mhz short ended antenna

با سلام

آنتن 7 مگا كوتاه شده براي پورتابل و اپارتمان

 

 The shortened dipole for 7 mHz was described by Ken GM4JMU in Sprat 74. It is made from insulated wire - Ken used 24/0076. The coils are wound on 40mm ferrite as above, with 40 turns of the same wire on 1.5 ins PVC tube and may be water proofed if required. The balun at the centre is wound with miniature coax (RG174U). Tuning is best done in the clear and the preferred method of adjusting to resonance employed..

The same idea can be used to provide a mult-band doublet, by substituting tuned feeder for the coax.

The dipole described would be useful for the amateur with limited space and also for portable use.


  • تاریخ ارسال : جمعه 12 تير 1394 ساعت: 12:26
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

آنتن 7 مگا و ارتفاع از سطح زمین

با سلام و ارزوی قبولی طاعات

 

 

 

 

 

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 تير 1394 ساعت: 16:13
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      پشتيباني آنلاين

      پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين
        آمار

        آمار

          آمار مطالب آمار مطالب
          کل مطالب کل مطالب : 673
          کل نظرات کل نظرات : 119
          آمار کاربران آمار کاربران
          افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
          تعداد اعضا تعداد اعضا : 90

          آمار بازدیدآمار بازدید
          بازدید امروز بازدید امروز : 570
          بازدید دیروز بازدید دیروز : 1811
          ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 57
          ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 181
          آي پي امروز آي پي امروز : 190
          آي پي ديروز آي پي ديروز : 604
          بازدید هفته بازدید هفته : 2381
          بازدید ماه بازدید ماه : 10174
          بازدید سال بازدید سال : 66064
          بازدید کلی بازدید کلی : 1451766

          اطلاعات شما اطلاعات شما
          آی پی آی پی : 54.172.169.199
          مرورگر مرورگر :
          سیستم عامل سیستم عامل :
          تاریخ امروز امروز :
          خبرنامه

          خبرنامه

            براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



            آخرین نطرات کاربران

            آخرین نطرات کاربران

              AECAEC - درود
              استاد ممنون خیلی خوب و عالی - 1400/10/23
              پرویز مهرزادپرویز مهرزاد - سلام درود جناب عبداحق عزیز بسیار خوشحالم که وب سایت شما با مطالب مفید وعالی فعال شده است.
              پاسخ:باسلام و تشکر از لطف و مرحمت شما دوست عزیز و گرامی - 1400/8/28
              پرویز مهرزادپرویز مهرزاد - سلام ودرود استاد عبدالحق عزیز بسیار خوشحالم که سایت جنابعالی بامطالب جدید وعالی دوباره فعلیتش را شروع نموده است.
              پاسخ:با سلام تذکر بجا و بموقعی بود بسیار متشکرم - 1400/8/28
              ایزدیایزدی - یه مشکلی داره این طرح. کل سلف ها با هم 12. 7 میکرو میشه که با خازن 270 پیکو، فرکانس مرکزی فیلتر 2.7 مگا هرتز می شه. کمترین سلف هم (0.1 میکرو) با همون خازن 270 پیکو 30 مگاهرتز رو رد می کنه. بنا بر این نیازی به خازن های دیگه نیست. دوستان دیگه نظرشون چیه.
              پاسخ:باسلام و تشکر کل خازن ها و سلفها برای فرکانس 1800کیلو که ابتدای باند رادیو اماتوری است کم است و بسختی تنظیم می شود اما برای 3500 بله زیاد است - 1399/8/24
              هومنهومن - سلام .علت استقبال نکردن در خور توجه همین نا واردیست .این مطلب بسیار گنگ و پر از اشتباه هست
              پاسخ: سلام بنده هم ضمن تائید نظر شما درخواست می کنم مطلب کامل تر و بهتر و درست تر را بفرمائید بنده بنام خودتان درج و منتشر نمایم
              پاسخ:https://t.me/joinchat/AAAAAEJj30AwLGIyi_UQ3g مدارات لامپی - 1396/12/17
              علیعلی - سلام شما مکتبی و انقلابی هستید درسته ؟
              پاسخ: سلام بهیچ عنوان و تقریبا هیچ جائی من چنین ادعائی نکرده ام اما این همه شهید و زخمی و جانباز و اسیر و زحمت و فعالیت برای حفظ انقلاب و سرزمین عزیزمان ایران خیلی حرام لقه گی و بی اصل و نصبی می خواهد که چشم خودرا ببندیم و از این اب و خاک حمایت و به این مردم عشق نورزیم حالا شما اسم انرا هرچه دوست دارید بگذارید نظرتان محترم است - 1396/12/17
              هومنهومن - سلام
              بنده یکی از علاقمندان لامپ هستم . و 10 سال اخیر را بر روی مدارات لامپی کار کردم .با سرچ اینجا را پیدا کردم .می خواستم ببینم در زمینه مخابرات فعالیت لامپی در ایران هست ؟
              این مطلب راجب لامپ واقعا توجه مخاطب علاقمند را جلب می کند ؟
              من فکر می کنم نویسنده اصلا راجب لامپ حس خوبی ندارد .عذر خواهی می کنم
              پاسخ:سلام دوست عزیز از صراحت و فصاحت بیان شما خوشحالم مطلبتان راجع به نویسنده مطلب لامپ کمی کم لطفی و شاید سخت گیری در بر دارد نویسنده مطلب استاد عاملی بزرگ رادیو اماتوری ایران هستند و مطلب را بی اندازه ساده و اسان گفتند چون اکثر جوانها از لامپ و ولتاژ کار ان وحشت داشته و تقریبا هیچ نمی دانند اما ظاهرا شما در مورد لامپ مطلع و ازموده هستید لذا برخود نگیرید شما هم اگر در مورد لامپ و یا مطالب استاد عاملی نقد و نظری دارید بسیار خوشحال می شوم مکتوب بفرمایید تا در همان بخش یا در بخش جدید بنام خودتان منتشر شود
              پاسخ:https://t.me/joinchat/AAAAAEJj30AwLGIyi_UQ3g - 1396/12/16
              سعیدیسعیدی - سلام استاد بنده بی جواب ماندم
              پاسخ:با سلام و پوزش از تاخیر طبق تجربه دوستان این مدار به دلیل نامرغوب بودن قطعات نو موجود در بازار معمولا در ابتدا کار نمی کند لذا بتوصیه استاد عاملی بهنر است از قطعات اوراقی رادیو و ضبط ها استفاده شود قطعات معمولا در گیر این رادیو ابتدا ای سی سویچ یا کلید زنی است که یک مدل خاصش برای مدار مناسب است و مدلهای دیگر فرکانس کار و ولتاژشان مناسب نیست درمورد ای سی مدولاتور و دمدولاتور 3028 این ای سی هم بشدت مورد شک و شبهه است در موردی باتعویض 5 عدد ای سی دو عدد که بهتر بود در مدار بکار گرفته شد لذا بهترین روش استفاده از مرحله مرحله و گام بگام کار کردن رادیو است ضمن انکه اگر فرستنده کار بیفتد گیرنده هم کار خواهد کرد و بالعکس لذا شما می توانید مدار را از میکروفون در حالت فرستنده یا بلندگو در حالت گیرنده شروع نمایید و اگر مسیر سیگنال جدا باشد در نقشه شما می توانید از تقویت صدا شروع کرده و به دمدولاتور رفته و سپس به فیلتر و بعد میکسر وی اف او و در اخر به فیلتر تنظیم باند بروید و حد اکثر سیگنال و حساسیت را بدست اورید پس فیلتر های رادیویی یا بقول شما توکو ها قسمت اخر تنظیم و تعقیب مدارتان است اگر شد برای اطلاع شما و سایر دوستان مدار را در حالت گیرنده و فرستنده جدا اراعه خواهم داد یا با رنگ مسیر سیگنال را جدا می کنم که راحت تر باشد اگر شما عضو تلگرام هستید در یکی از گروه های رادیو اماتوری بیایید و مستقیما با دوستان سازنده و استفاده کننده رادیو تماس گرفته راهنمایی شوید اگر نه ادرس ایمیلتان را بدهید تا راهنمای مونتاژ را برایتان بفرستم
              پاسخ:http://py2ohh.w2c.com.br/trx/ararinhamontagem/montandoararinha.htm
              راحل مونتاژ و تست مدار است - 1396/11/5
              سعیدیسعیدی - با سلام خدمت استاد بزرگوارم
              استاد بنده برزیلی رو ساختم ولی نتونستم موفق بشم صدایی دریافت نکردم توکو هارو هم که میچرخونم انگار بی اثر هست .امکان داره این سه تا آیسی مورد داشته باشن؟ از ایران میکرو خریدم
              ممنون میشم راهنمایی بکنید
              پاسخ: سلام خیلی از دوستان برای ای سی ها سوکت گذاشتند چون معمولا بار اول مدار کار نمی کند و این ای سی ها بدلایل مختلف مشکل دارند
              پاسخ: ضمنا شما کدام شهر هستید و اگر علاقمندید با گروههای تلگرامی کار کنید یا ایمیلتونو بفرمایید کمی توضیحات بفرستم - 1396/9/10
              سعید سعید - با سلام استاد
              تو مدار برزیلی یه رله داریم این کارش چیه ؟ مثلا اگر رله فعال بشه چی میشه؟ یه کلید جا گذاری شده براش .
              تو قسمت ورودی موج vfo به 7358 یه cwkeyزده به پایه 3 همین آیسی برای چیه؟
              ce keyسرچ کردم کلید مورس آمد میشه توضیح بفرمایید ممنون میشم .
              پاسخ:با سلام هنگام فشردن کلید PTT روی میکروفون پایه دوم سیم پیچ رله موجود در مدار زمین شده و سر دیگر این رله به مثبت باطری وصل است باعث عملکرد رله شده و لذا دوکنتاکت ان عمل کرده یکی ورودی گیرنده را بزمین وصل می کند تا امواج فرستنده وارد گیرنده نشده و اسیب نرسانند کنتاکت دیگر رله هم ولتاژ مثبت تغذیه را که در حالت معمولی به خط مثبت گیرنده وصل است قطع و خط مثبت فرستنده را فعال می کند +tx cw key بله کلید مورس است که برای کاردر حالت مورس مولد موج جدا داشته که بجای میکروفون کار کرده و سیگنال را ارسال می کند - 1396/4/26

              درباره ما

                به وب سایت من خوش امدید در این مقوله علاقمندم اطلاعاتی از رادیو اماتوری که در ذهن داشته و در حال پاک شدن هستند را یادآوری و بهمراه عکس و مطلب جهت اطلاع علاقمندان درج و در این زمینه هر گونه همکاری و اعلام نظر و بیان ایرادات مزید بر منت خواهد بود.

              کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به *** خاطرات راديو آماتوري *** بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
              قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف